Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek
28.03.2017 19:50
Witam Zwracam się do Pana/Państwa z prośbą o pomoc – poradę w zdiagnozowaniu usterki. Posiadam samochód marki Nissan Xtrail (T30) 2.2 dci z 2006r. Od ponad roku staram się go naprawić (w różnych serwisach) ale w tym momencie nie mam już pomysłu co robić dalej. Poniżej skrócona historia napraw: 1. Grzechotało w silniku - wymieniony kpl rozrząd 2. Po wymianie grzechotało tylko mniej.... - diagnoza uszkodzona turbosprężarka 3. Pierwsza regeneracja turbosprężarki – po założeniu samochód zaczął mocno kopcić 4 Druga regeneracja (na gwarancji) - po wyjeździe od mechanika przez chwilę było OK ale podczas wycieczki (Szczecin-Gdańsk) zdarzyło mu się dwa razy puścić „bąka”, a w drodze powrotnej zaczął robić zasłonę dymną... 5. Zmiana mechanika, zmiana firmy regenerującej turbinę (drugi mechanik stwierdził: "wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na turbinę" - nie prosiłem o zmianę turbo tylko o znalezienie powodu dymienia) - ponowna regeneracja turbiny + kpl olejów filtrów i uszczelek regulatorów itp, po czym informacja, że silnik dymi dalej... potrzebny remont silnika.... 6. Remont silnika: głowica - wszystko, nowe uszczelniacze, uszczelki, zawory, w bloku , nowe pierścienie nowe panewki... wszystko co było możliwe + wszystkie wtryski również zostały zregenerowane 7. Po remoncie auto zrobiło ok 100km (myślę że mniej) i wróciło do warsztatu z innych powodów... (była zima, zimno i z rury dymiło podobnie jak u innych samochodów – chmury nie zostawiał ) 8. Po 2 miesięcznym pobycie na placu (padła m.in. elektronika "od stania”) po przejechaniu 500m (metrów) zaczęło znowu dymić... - trasa jaką zrobiło to 30km... (mechanik - dom - mechanik) W tej chwili po zdjęciu rury zaraz za turbosprężarką.... „kupa” oleju... Zanim „zajade” następne turbo - gdzie szukać przyczyny?????? Objechałem już większość mechaników w Szczecinie (miejscu zamieszkania) i po przekazaniu historii napraw nikt nie chce się podjąć naprawy… Pozdrawiam Bartosz Miziołek
11.04.2017 21:20
Kup nowe ( nie regenerowane )turbo i osprzęt do niego . Po montażu pomiar ciśnienia ojeju przed turbiną jak ok to po problemie. Pod pojęciem osprzętu mam na myśli - rurka spływu i zasilania oleju , przewody powietrzne, interculer , drożność wydechu (kat, dpf, fap itp), filtry oleju , powietrza , olej , układ sterujący geometrią turbiny, odma silnika.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz