
Forum
Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.
Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!
+1 pkt
Dodaj nowy wątek Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

28.03.2017 19:50
Witam
Zwracam się do Pana/Państwa z prośbą o pomoc – poradę w zdiagnozowaniu usterki.
Posiadam samochód marki Nissan Xtrail (T30) 2.2 dci z 2006r. Od ponad roku staram się go naprawić (w różnych serwisach) ale w tym momencie nie mam już pomysłu co robić dalej. Poniżej skrócona historia napraw:
1. Grzechotało w silniku - wymieniony kpl rozrząd
2. Po wymianie grzechotało tylko mniej.... - diagnoza uszkodzona turbosprężarka
3. Pierwsza regeneracja turbosprężarki – po założeniu samochód zaczął mocno kopcić
4 Druga regeneracja (na gwarancji) - po wyjeździe od mechanika przez chwilę było OK ale podczas wycieczki (Szczecin-Gdańsk) zdarzyło mu się dwa razy puścić „bąka”, a w drodze powrotnej zaczął robić zasłonę dymną...
5. Zmiana mechanika, zmiana firmy regenerującej turbinę (drugi mechanik stwierdził: "wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na turbinę" - nie prosiłem o zmianę turbo tylko o znalezienie powodu dymienia) - ponowna regeneracja turbiny + kpl olejów filtrów i uszczelek regulatorów itp, po czym informacja, że silnik dymi dalej... potrzebny remont silnika....
6. Remont silnika: głowica - wszystko, nowe uszczelniacze, uszczelki, zawory, w bloku , nowe pierścienie nowe panewki... wszystko co było możliwe + wszystkie wtryski również zostały zregenerowane
7. Po remoncie auto zrobiło ok 100km (myślę że mniej) i wróciło do warsztatu z innych powodów... (była zima, zimno i z rury dymiło podobnie jak u innych samochodów – chmury nie zostawiał )
8. Po 2 miesięcznym pobycie na placu (padła m.in. elektronika "od stania”) po przejechaniu 500m (metrów) zaczęło znowu dymić... - trasa jaką zrobiło to 30km... (mechanik - dom - mechanik)
W tej chwili po zdjęciu rury zaraz za turbosprężarką.... „kupa” oleju...
Zanim „zajade” następne turbo - gdzie szukać przyczyny??????
Objechałem już większość mechaników w Szczecinie (miejscu zamieszkania) i po przekazaniu historii napraw nikt nie chce się podjąć naprawy…
Pozdrawiam
Bartosz Miziołek

11.04.2017 21:20
Kup nowe ( nie regenerowane )turbo i osprzęt do niego . Po montażu pomiar ciśnienia ojeju przed turbiną jak ok to po problemie.
Pod pojęciem osprzętu mam na myśli - rurka spływu i zasilania oleju , przewody powietrzne, interculer , drożność wydechu (kat, dpf, fap itp), filtry oleju , powietrza , olej , układ sterujący geometrią turbiny, odma silnika.
Zaloguj się , żeby dodać komentarz
Mogą Cię zainteresować:
10.01.2021
13.12.2020
10.11.2020
10.11.2020