Forum

Czy masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi? Chcesz poznać bliżej ludzi z taką samą pasją?
Zapraszamy na forum. Zadaj pytanie, załóż wątek i rozwiej wszelkie wątpliwości. W dodatku od razu dowiesz się, ile osób interesuje się Twoim wątkiem, z kim rozmawiasz i jak szybko możesz uzyskać odpowiedź.

Nie zwlekaj, jesteśmy tu dla Ciebie!

+1 pkt

Dziel się wiedzą! Zadawaj pytania!

Dodaj nowy wątek

Team Total

Mechanik
08.05.2016 12:18
Pytanie Janusza Wierzbickiego: Po ilu kilometrach trzeba wymienić rozrząd w c4 1.6 hdi? Odpowiedź Adama Klimka: Jeżeli jest to Citroen C4 rok produkcji po 2009 r. 1,6 Hdi 82 kW, to zgodnie z zaleceniem producenta należy wymienić pasek rozrządu co 240 tys. km lub 10 lat w zależności od tego, co nastąpi szybciej. Producent także wyróżnia trudne warunki eksploatacji – wówczas wymiana co 180 tys. km lub 10 lat. Trudne warunki to eksploatacja pojazdu na krótkich dystansach (dojazd do pracy 5–10 km), wykorzystywanie pojazdu do nauki jazdy, przewozu osób, sportów samochodowych czy też użytkowanie tylko w terenie górzystym (pokonywanie wzniesień, hamowanie silnikiem). „Pasek rozrządu wymienić [co 240,000 km / 10 lata, W utrudnionych warunkach eksploatacji co 180.000 km / 10 lata” Ale według mojej oceny jest to naprawdę bardzo mocno wydłużony przebieg. Mogę tylko powiedzieć, że w swoim samochodzie wymiany dokonałbym przy przebiegu 150 tys. km lub przed upływem 6 lat. Tak dla własnego spokoju.
27.04.2018 23:33
Dobry artykuł. Oby więcej takich! Kto pyta nie błądzi ;)

Jack Kierowca

10.12.2018 19:57
Nie przebieg lecz motogodziny powinny byc brane pod uwage. Nauka Jazdy - 8 godzin pracy - ok 240km Normaly urzytkowink - 8 godzin jazdy- 400km

Kamil Kusiński Mechanik

11.12.2018 07:21
Przy nauce jazdy to bym wiecej doliczal tych motogodzin ;)

Jack Kierowca

11.12.2018 22:06
Dzis rozrzad zostal wymieniony. Mazda 3 1,6 diesel 2013 Przebieg 107000 km udokumentowany 100% Troche smutno wydac kase na cos co wedlug producent powinno byc wymienione przy 240.000 km lub 10 lat. Humor mi sie porawil jak zobaczylem stan paska-twardy i skrzypiacy, rolki szeleszczace i lekki wyciek na pompie wody. Historie z przebiegiem 240k mozna wlozyc pomiedzy bajki. Nastepna wymiana pomiedzy 80.000 a 90.000km wraz z lancuszkiem spinajacym walki.

Rafał Sawicki Kierowca

12.12.2018 16:53
Bardzo się cieszę, że Pan to napisał. Moja teoria ma pokrycie. Niewyobrażalny jest dla mnie przebieg 240 tysięcy dla wymiany rozrządu.

Jack Kierowca

12.12.2018 17:43
240k to pewnie w warunkach laboratoryjnych:). Jedna uwaga.Przy wymianie plynu chlodniczego nalezy stoswac ten sam typ co byl, gdyz nie ma mozliwosci spuszczenia calosci z ukladu,a mieszanie roznych typow moze spowodowac kooagulacje.

Rafał Sawicki Kierowca

12.12.2018 19:06
To też jest ciekawy temat. Znam zwolenników, którzy twierdzą, że np. G12 i G11 są mieszalne, nie ważne czy niebieski, czerwony. Inni zaś twierdzą, że mieszanie jest niedopuszczalne.

Jack Kierowca

12.12.2018 20:05
Wracajac do tematu rozrzadu. Mam ciekawy prawny watek. Kto ponosi odpowiedzialnosc za zerwany pasek przed terminem 10 lat lub 240.000km jezeli rozrzda byl kontrolowany w ASO zgodnie z zaleceniami producenta i wymiana nie byla rekomendowana przez servis

Łukasz Bogus Mechanik

12.12.2018 22:57
To są tylko zalecenia wszystko zależy od warunków użytkowania.

Łukasz Bogus Mechanik

12.12.2018 22:57
Płyny spełniające normę Vw czyli np G12 są zamienne wstecz czyli np G13 możemy zalać zamiast G11 ale nie odwrotnie
Zaloguj się , żeby dodać komentarz